Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Moniek

02 December 2013 | Australië, Melbourne

Heehee,

Aangezien er weer voor een update gevraagd wordt, moet ik maar even eentje schrijven.
Nu heb ik nog best vaak tijd/internet om een blog te uploaden maar dat wordt straks minder. Dus dan duurt het langer voordat er weer een nieuwe komt.

Maandag ben ik dus vanuit Wollongong vertrokken naar Sydney. William bracht me voordat hij naar zijn werk ging naar het station. Daar aangekomen ging de trein net weg, dus moest ik een half uurtje wachten. Na een kleine 2 uur in de trein kwam ik weer aan in Sydney. Carmelina (het meisje waar ik nu een paar nachten bij ging slapen) had me verteld welke bus ik moest hebben en waar ik heen moest vanuit de bus om bij haar huis te komen. Na Carmelina gevonden te hebben moest zij meteen weer weg om te werken, maar ik mocht in het appartement blijven. Heerlijk om weer de hele tijd WiFi te hebben :) kon ik mooi even dingen opzoeken voor de trip naar Melbourne. Verder was ze super aardig, ik mocht eten pakken, kreeg de huissleutel en mocht dvd's kijken als ik dat wou. Toch heb ik die middag zelf maar even eten gekocht, ik sliep er al gratis, om dan ook nog te gaan eten vond ik een beetje te.
De volgende dag moest iedereen werken en dus was ik alleen thuis, had ik mooi even de tijd om wat was te doen. Carmelina moest tot 4 uur werken en daarna hebben we samen wat gegeten. Het was even spannend of ik het restaurant waar ze werkt kon vinden, maar na een paar keer vragen had ik het gevonden. Ik moest nog even snel langs Peterpans (reisorganisatie) om mijn busticket en hostel te boeken voor Melbourne. Daar aangekomen zat toevallig een jongen die ook bij ons zat met de Ultimate Oz week een ticket te boeken naar Melbourne. We gingen beide op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip en dus hebben we maar samen de busrit geboekt. Ik heb ook alvast een hostel geboekt, Melbourne International Backpackers. Daarna zijn Carmelina en ik snel ergens wat gaan eten, want we hadden om 7 uur weer ergens afgesproken met een vriend van haar in een locale pub. Er werd die avond een quiz georganiseerd. Wij waren met zijn vieren team 'Caramello's', geen idee waar die naam vandaan kwam, haha. We eindigden als 11e van de 18, maar het was een super gezellige avond :)
Donderdag was alweer mijn laatste dag bij Carmelina en in Sydney. Aangezien zij weer moest werken had ik mooi even de tijd om iets voor haar te kopen als bedankje voor het slapen. Die avond hebben we nog een keer samen gegeten en nog even in het park gezeten. Om 7 uur vertrok mijn bus. Iets voor zevenen zijn we naar (dachten we) mijn bus gegaan. Ik ging er vanuit dat ik met de Greyhound zou reizen, maar dat was dus niet zo. Ik stond te wachten en wat foto's te maken van de bus, maar zag verder niemand, en de bus zou al over 10 minuten vertrekken.. Na het toch maar even gevraagd te hebben stond ik bij de hele verkeerde busmaatachappij en dat terwijl er met mega grote letters op mijn voucher stond welke busmaatachappij het was. Even een dom blondje moment, moet kunnen haha. Na de goede bus gevonden te hebben, heb ik snel afscheid genomen van Carmelina en ben ik de bus in gegaan. Ik zat bij het raam :)
Vrijdag om 7 uur zijn we in Melbourne aangekomen. Onderweg was de planning om 2x een half uur te stoppen, maar aangezien we een kangoeroe hadden geraakt moesten we een extra stop maken. Na een klein halfuurtje lopen kwamen we aan bij ons hostel. Elke ochtend is hier gratis ontbijt (met o.a. Pancakes!:)) dus konden we mooi aanschuiven:) Later die dag konden we inchecken. Toen ik mijn hostel boekte werd mij verteld dat ik met allemaal meisjes op een kamer lag, maar lig met allemaal jongens, one of the guys, haha. Toen ik nog in Sydney was, hadden Manon en ik het idee om naar Tasmanië te gaan en dus zijn we die middag even naar Peterpans gegaan voor wat info. We wilden graag 10 dagen blijven en reizen met een campervan. De eerste prijs die zij ons hadden gegeven vonden we te duur en dus zijn we nog naar een andere reisorganisatie gegaan. Die hadden een lagere prijs, maar nog steeds teveel vonden wij. Dus wij weer terug naar Peterpans en uiteindelijk hebben we een lagere prijs gekregen en 2 gratis nachten in een hostel op Tasmanië. Nadat alles geregeld was bood de manager van die locatie ons nog een 'baan' aan. Hij gaf ons kaartjes en als wij veel mensen naar Peterpans zouden sturen om daar hun reizen te boeken en die zeggen dat ze door ons zijn getipt, kunnen we korting krijgen of bv. een gratis campervan.
Zaterdag heb ik weer heerlijke pancakes gegeten, echt tof dat dat hier is. Daarna zijn we naar een park gegaan en hebben we even geshopt. Al die leuke zomerkleding, ik kon het toch niet laten en heb een helmpje en slippers gekocht. Op de weg terug kwam ik erachter dan ik mijn pasje van het hostel kwijt was geraakt. Helaas niet meer terug kunnen vinden en dus een nieuwe moeten vragen. Ik hoop dat ik alsnog mijn $20 borg terug krijg als ik ga uitschenken, maar ik denk het niet. Die avond hebben we een lekkere Hollandse pot gegeten. Aardappelen met gehaktbal en kroten :)
Zondag was het echt super mooi weer en zijn we naar de Botanic Gardens geweest. Super mooi park! Daar hebben we de hele dag wat gelopen en gechilt
Maandag (vandaag) moeten we nog wat dingen regelen voor onze reis naar Tasmanië (we vertrekken morgenavond met het vliegtuig, het is 1.15 uur vliegen). Verder gaan we vanmiddag/ vanavond naar het strand (St. Kilda Beach). We willen daar wat later op de middag heen gaan, daar even genieten van het zonnetje en daarna wachten tot zonsondergang. Dan komen daar bij de pier pinguïns tevoorschijn. Daarvan upload foto's in mijn volgende blog.



Liefs,
Moniek

  • 02 December 2013 - 09:48

    Akke:

    Hey lieve Moniek, wat weer een bijzonder verhaal!! Je hebt het wel naar je zin,heel fijn om te lezen! Nu op naar Tasmanië! Gezellig om dat samen te ondekken! Maar lekker genieten, ben benieuwd naar de foto's! Lieve groetjes van ons, Akke xx

  • 02 December 2013 - 11:16

    Joke:

    Hè lieverd wat een mooi verhaal. Ik had van Robbert ook al e.e.a. Gehoord. Je bent een topper! Ik hoop dat we nog even kunnen Sleypen voor je naar Tasmanië gaat. Love you, mama

  • 02 December 2013 - 11:17

    Joke:

    *Skypen

  • 03 December 2013 - 09:51

    Alie:

    Hey Moniek! Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd. En wat een mooie foto's! Heerlijk, geniet ervan. Wij hopen dat je de pinguins hebt gezien en zijn benieuwd naar die foto's!
    Veel liefs van Anne, Renske, Wiebo en Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 13629

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: