Wollongong - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Wollongong - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Wollongong

Blijf op de hoogte en volg Moniek

24 November 2013 | Australië, Wollongong

Hi mates!

Hier weer even een update!
Zoals jullie al weten ben ik dus donderdagavond naar Wollongong gegaan. Ik kwam iets later aan dan verwacht dus William stond me al op te wachten op het station. Na een paar minuutjes rijden kwamen we aan bij het huis. Er wonen officieel 4 jongens, maar 2 hebben een vriendin die er ook zo goed als wonen. En een zusje van een van de jongens komt er heel vaak, gezellige boel dus.
Op vrijdag hebben we niet veel bijzonders gedaan. We moesten een paar keer naar het trein station om mensen op te halen voor het afscheidsfeest van vanavond en naar de winkel voor boodschappen. Een van de jongens vertrekt voor een langere tijd naar Europa om te gaan werken en wonen dus daar moest afscheid van genomen worden. Het ging er heel anders aan toe dan ik gewend was op feestjes, haha. De jongen die weg ging werd dronken gevoerd en later bekogeld met bier en later ook met eieren en meel. Later op de avond werd het huis gesloopt, haha. Er zijn wat kleren, een mini gitaar, een scherm en nog wat kleine dingetjes gesneuveld. Dat was dan ook te zien de volgende dag, een enorme bende en het stonk enorm naar drank. Om het geheugen wat op te frissen hebben we met zijn allen de foto's bekeken van de vorige avond, iedereen ging stuk. Later die dag hebben we een beetje opgeruimd en zijn naar Mountain Keira Lookout geweest. Even een stukje (best steil en glad op slippers) omhoog lopen en dan had je heel mooi uitzicht over Wollongong. Die ochtend hadden we wat Nederlandse dingetjes gekocht (hagelslag, speculaas en ontbijtkoek) dus daar zaten we dan, met heel mooi uitzicht over Wollongong aan de Nederlandse speculaas (foto). Na een paar keer bijna uitgegleden te zijn, waren we na ongeveer een half uur weer beneden. Die avond had Chae Jin Koreaans gekookt. Ik had het niet verwacht, maar het was echt heel lekker. Later op de avond hebben we nog een Koreaanse film gekeken, maar snapte er niets van dus ben maar wat gaan facebooken, haha.
Vandaag (zondag) zijn we naar Jervis Bay geweest. Het was 1,5 uur rijden, maar zeker de moeite waard! Hoewel we onderweg een paar dode kangoeroes hebben gezien, was het een gezellige rit. Eenmaal aangekomen zag ik super mooie witte stranden en helder blauw water. Om jaloers op te worden(foto). Op de terugweg zijn we even langs de opa en oma van William gegaan. Hele aardige mensen. Ze komen uit Nederland en hebben zelfs in Friesland gewoond! Het zijn de eerste mensen die ik hier heb ontmoet die weten waar Bergum ligt :) En super grappig, hoewel ze al 40 jaar in Australië wonen, kan je nog heel goed horen dat ze uit Nederland komen.
Daarna zijn we weer naar huis gegaan en is het me gelukt om uit te vinden hoe je de foto's op de iPad krijgt via de WiFi van de camera :)
Als avondeten krijg ik vanavond kangoeroe (foto). Ben heel benieuwd. Ik laat jullie weten hoe het was in mijn volgende blog. Verder ga ik vanavond nog even skypen met papa, mama en Robbert.
Morgen vertrek ik weer uit Wollongong. Dan ga ik naar Carmelina (meisje uit Estland) die ik heb ontmoet op het feestje. Daar ga ik een paar nachten couchsurfen totdat ik heb uitgevonden wat de goedkoopste / beste manier is om van Sydney naar Melbourne te gaan. Dan ga ik naar Melbourne en Tasmanië. Misschien met Manon (Nederlands meisje die ik ken van groepsvlucht/Ultimate Oz week), maar dat zien we wel in Melbourne.

Greets,
Moniek

  • 24 November 2013 - 12:40

    Piet En Foekje:

    Hoi Monica (zullen we je maar vanaf nu noemen),

    Ziet er allemaal erg leuk uit, aan de foto's te zien vermaak je je prima!
    groetnis ut Fryslan!

  • 24 November 2013 - 14:09

    Papa:

    Ik heb je zonet aan de lijn gehad , via skype, je ziet er goed uit moniek. Knap van je dat je je zo redt. Petje af pop, we zijn super trots op je. Leuke foto's, zo ook op face-book. Spreken je gauw weer dikke kus van ons .

  • 24 November 2013 - 17:08

    Linda:

    Heey moniek,

    Leuk om zo regelmatig wat van je te lezen. Zo te horen/zien gaat alles goed met je.
    Geniet maar van die lekkere temperaturen daar. Hier vriest hier 's nachts.

    We denken aan je!!
    Groetjes van je oudste nicht uit Stolwijk

  • 24 November 2013 - 21:13

    Ome Nico:

    Hebben ze wel van die grote borden om kangeroe te eten??

  • 25 November 2013 - 11:49

    Perry:

    Haha, volgens mij begreep je niets van die Koreaanse film door het alcoholgebruik.
    Maar blijf genieten en idd leuke foto's.
    Gr. Perry

  • 26 November 2013 - 21:47

    Mattie:

    Hoi Monica

    Wat een prachtige foto"s Moniek, wel sneu van die kangeroe, maar het smaakte vast en zeker lekker.
    grtjes

  • 27 November 2013 - 19:41

    Sjouke:

    Hallo Moniek,
    Je begint al lekker te genieten lees ik.
    Mooie foto's hen je gemaakt.
    Papa en Mattie zijn vanavond aan het bibberen.
    Veel liefs van ons van de Lageweg in Burgum.

    Sjouke,Mattie en Berber. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 13635

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: