Nieuw avontuur - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Moniek

21 November 2013 | Australië, Wollongong

Op dit moment zit ik in de trein naar Wollongong. Aangezien ik 1,5 uur moet reizen kan ik mooi een nieuw verslag typen om die later te uploaden.
De week na de Ultimate Oz week is heel snel gegaan.
Manon en ik zouden maandag naar een ander hostel gaan, Westend backpackers. Hoewel het hostel in dezelfde straat stond alleen een paar meter verderop, leek het ons leuk om in een andere omgeving qua mensen en hostel te zijn. Maandagmorgen hebben we uitgecheckt bij Wake Up! en ingecheckt bij Westend Backpackers. Toen we onze 6persoons kamer binnen liepen hadden we gelijk al zoiets van jakkes. Het was heel klein, rook heel muf (er was nagenoeg geen ventilatie) en er was maar 1 lift voor 13 verdiepingen. Ook de keuken en gezamenlijke ruimte was allemaal beetje apart. We dachten, niet zeuren, dit hoort bij backpacken. Na een lekkere salade gemaakt te hebben zouden we wel weer zien. Toch hadden we er allebei een slecht gevoel over. Maarja je krijgt je geld ook niet zomaar terug. Aangezien we heel graag terug wilden naar Wake Up! ben ik naar de receptie gegaan met een smoes. Het was best overtuigend al zeg ik het zelf, haha. Yes, gelukt! :) we mochten onze spullen pakken en kregen ons geld terug. Gelukkig hadden ze in Wake Up! nog 2 plekjes over en dus zijn we daar heen gegaan. Die avond waren we moe van al dat gesjouw en gedoe dat we vroeg zijn gaan slapen.
Dinsdag hadden we een afspraak bij Medicare. Hier kregen we een bonnetje met een nummer erop dat je moet laten zien als je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet. Laten we het niet hopen, maar het scheelt een hoop gedoe als je bijv. naar het ziekenhuis moet. Verder hebben we vandaag niet veel speciaals gedaan. Die avond hebben we nog even een huisbioscoop gemaakt en film gekeken.
Woensdag zijn Manon en ik naar Bondi Beach geweest. We gingen er wat vroeger heen, zodat we ook weer wat eerder weg konden. We wilden niet weer zoals de vorige keer, 3/4 uur wachten op een bus. Die avond kwam Renske weer terug van surf kamp dus waren we weer even met zijn 4en. Aangezien ik even wilde internetten zijn Renske en ik nog even naar buiten gegaan. Er was een gebouw vlakbij met gratis WiFi (we zijn tenslotte backpackers). Daar heb ik even met mama en Robbert geskyped. De verbinding was niet heel best, maar beter dan niets. Heel leuk dat als je verteld dat je helemaal niets lekkers kan kopen omdat het allemaal zo duur is, mama en Robbert heel hard gaan lachen en je lieve broertje vervolgens allemaal lekkere dingen voor de camera gaat houden!
We hadden gehoord dat je heel goedkoop pizza kon halen (5dollar) bij domino's dus dat was de planning voor het avondeten. Helaas was dat alleen op maandag en dinsdag dus is het Mc Donald geworden. Later die avond hebben we nog even een wijntje in het park gedronken. Echt het vakantie gevoel :)
Donderdag (vandaag) was ook alweer mijn laatste dag in Sydney. Vandaag zijn we naar de Sydney Eye geweest. Een hele hoge toren (weet niet meer hoe hoog precies) waardoor je uitzicht over Sydney had. Dit kaartje hadden we ook nog gekregen van Ultimate Oz. Eenmaal boven viel het ons dik tegen. We hadden er veel meer van verwacht en waren dan ook al snel weer weg. Verder hebben we vandaag niet veel speciaals gedaan. Gelukkig was het wel weer heerlijk weer :)
Nu zit ik dus in de trein met mijn backpack en gaat ook mijn avontuur beginnen om in mijn eentje te reizen. Ik heb al even contact gehad met William (de jongen die in Wollongong woont) en die komt me ophalen vanaf het station.


Dikke kus,
Moniek

Ps. Ben me hier maar Monica gaan noemen, aangezien Moniek een nog best lastige naam is om uit te spreken.

  • 21 November 2013 - 18:39

    Arie:

    Hoi Moniek.
    Wat leuk om te lezen wat je al meegemaakt hebt.
    Tot nu toe alles goed verlopen. Houden zo.
    Nu maar hopen dat het verder ook allemaal goed blijft gaan en dat je je bonnetje van medicare niet nodig zal hebben ha ha.
    Heel veel succes en geniet ervan.
    We denken aan je.
    Groet,
    Arie.
    Ps. Vanavond boerenkool gegeten. Lekker joh.



  • 22 November 2013 - 12:17

    Mattie:

    Hoi Monica

    Net al jou berichtjes gelezen, super famke fijn dat het allemaal goed gaat. We blijven natuurlijk op de hoogte via Pa/Ma en ik geloof die wennen er al een beetje aan dat je op reis bent. Lieve Moniek wij blijven je volgen en mee reizen en zijn trots op je, we denken aan jou. Liefs van ons en geniet. Mattie

  • 23 November 2013 - 12:17

    Akke:

    Lief buurmeisje heel ver weg! Wat heerlijk om weer wat van je te lezen! Want... wij denken veel aan jou! Fijn om te horen dat alles goed gaat en je geniet! Natuurlijk stap ik weleens even bij jullie binnen om iets te horen over jou en om te kijken hoe het daar zonder jou gaat! En ze doen het goed hoor!! Ze zijn best trots op wat je doet!! Dikke knuffel van ons hier: ANWHSA, Akke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 13642

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: