Eindelijk!! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Eindelijk!! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Eindelijk!! :)

Blijf op de hoogte en volg Moniek

12 November 2013 | Australië, Sydney

Hii,

Sorry voor de late update, maar ik heb er geen tijd voor gehad.

Woensdag ochtend om 9 uur zijn papa, mama, Robbert, Annewieke en ik vertrokken naar Schiphol. Nog even snel langs de kruidvat voor een label voor aan de tas en de rit kon beginnen. Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we gekeken of ik mijn backpack al kon afgeven. Gelukkig kon dat en heb dat dus meteen gedaan, scheelt toch weer wat tillen ;) Na die zware tas te hebben afgeleverd zijn we koffie gaan drinken bij de Starbucks. De tijd gaat snel als je nog even gezellig zit. Het was alweer tijd om naar de douane te gaan.
Bijna bij de gate aangekomen, telefoontje van Robbert. Als ik even terug zou lopen naar gate 4 (was net bij eind 20 aangekomen) kon ik ze nog even zien. Maar helaas, door het reflecterende glas ging het feestje niet door. Dus daar ging ik weer, op naar gate 31. Het vliegtuig vertrok iets later dan gepland. Omdat ik hoofdpijn had, ben ik blij dat dit maar een klein stukje was.
Eenmaal in Londen aangekomen loop ik eerst drie rondjes om te kijken waar ik heen moet. Na het een paar keer gevraagd te hebben (iedereen stuurt je een andere kant op ) zit ik dan in de bus die me naar terminal 3 brengt. Vanaf hier vertrekt mijn vlucht naar Dubai/Sydney. Aangezien de anderen van mijn groepsreis later dan mij aankomen moet ik mezelf een paar uurtjes vermaken.
Vanavond om 21.15 vliegen we ,met zijn allen, naar Dubai en daarna door naar Sydney.
Na een lange en vreselijke vlucht (voelde me heel erg beroerd) zijn we vrijdag aangekomen in Sydney. Om 06.55 zijn we geland. Zodra we het vliegveld uit stapten voelde we gelijk de warmte, heerlijk. We zochten onze shuttle bus op en zijn naar het hostel gegaan. Daar aangekomen konden we nog niet inchecken maar gelukkig wel even douchen. Daarna zijn we met zijn allen de stad gaan verkennen. Via een hele grote omweg komen we aan bij Opera House en Harbour bridge. Later die dag konden we inchecken en naar de kamer. Ik lag samen met Manon in kamer 104. Voor het avondeten hebben we met de hele groep, 11 man, afgesproken allemaal een tientje in te leggen en daar avondeten van te kopen voor vrijdag en zaterdag avond. In het hostel staat een grote keuken waar iedereen zijn eigen eten kan maken. De meiden hebben die avond pasta gemaakt. Daarna zijn we vroeg gaan slapen, we waren kapot.
Zaterdagmorgen waren we al vroeg wakker. Even lekker douchen en op naar het strand, Bondi Beach it is. We kijken onze ogen uit, zo mooi. Aan het einde van de middag werd het bewolkt dus gingen we weer naar huis. Even met de bus dachten we, niet dus. Om half 5 stonden we bij de halte. Aangezien het heel erg druk was hadden we besloten om eerst even wat te gaan drinken. Om 6 uur gingen we het nog een keer proberen, het was nog steeds druk maar we moesten toch wat. Na drie kwartier en een paar bussen verder stopte er eindelijk een bus. Net toen de helft van de groep er in zat en ik wou instappen mochten we er niet meer in, weg bus.. Wij hebben nog zo'n 1,5 / 2 uur op de bus staan wachten. Die avond waren de jongens aan de buurt met koken, wraps. Daarna zijn we even naar het barretje onder het hostel geweest en toen op bed.
Zondag was het bewolkt en regende het. Daarom waren we van plan om naar het winkelcentrum te gaan, kon Kimberly meteen een nieuwe rugzak kopen. We stonden bij de receptie toen we werden over gehaald om naar Coogee Beach te gaan, achteraf heel stom.. De heenreis gingen we met een soort party bus er naar toe. Daar aangekomen zagen we een nogal verlaten strand en geen winkels. Dus hebben we de bus maar weer terug gepakt naar het hostel. Ook zijn Manon en ik vandaag van kamer geruild. We zijn van kamer 104 naar 105 gegaan. We hadden niet zulke leuke kamergenoten. Nu liggen we onder andere samen met Renske en Kimberly op een kamer. Die avond hadden we geen zin om te koken en heel veel zin in patat, dus zijn we naar de Mc Donalds gegaan.

Maandag is de Ultimate Oz week begonnen. Vandaag zouden we een boot cruise maken. Vanwege het slechte weer gaat dit niet door en kregen we als vervanging kaartjes voor wildlife en Sealife. Achteraf hadden we liever ons geld terug gekregen omdat dit erg tegen viel. Die avond gingen er met zijn allen pizza en patat eten in de bar onder het hostel.
Vandaag (dinsdag) moesten we al vroeg op. We moesten kwart over 9 bij de bank zijn om onze bankrekening te openen. 'S middags is er een city tour gepland, maar aangezien het weer regent, wij al mega veel gelopen hebben de afgelopen dagen en de tour langs dingen gaat die wij al gezien hebben gaan wij waarschijnlijk niet mee. Even lekker een relax dagje. Manon en ik hebben vandaag ook al even een ander hostel geboekt. Voor maandag tot en met woensdag wordt het het westend backpackers hostel. Het zit in dezelfde straat alleen een klein stukje verderop. Wel even leuk, een andere omgeving.
Morgen gaan we tot en met vrijdag naar het base kamp. In het base kamp gaan we naar onder andere naar de koala's, sandboarden en een kampvuur houden. Gelukkig verwachten ze mooi weer.
Volgende week donderdag verwacht ik naar Wollongong te gaan waar ik hopelijk ook internet hebt. Dan heb ik vast wel weer leuke dingen beleefd om weer een leuk reisverslag te maken.

Dikke kus,
Moniek

  • 12 November 2013 - 08:54

    Perry:

    Hoi Moniek, ik hoor van je moeder af en toe hoe het met je gaat maar vind het leuk om je ook even te volgen via deze site. Ik wens je heel veel plezier en op dit moment beterschap.
    Dikke knuffel Perry

  • 12 November 2013 - 11:50

    Piet En Foekje Koopmans:

    Hoi meid,

    leuk om te lezen dat het je goed is vergaan tijdens de reis naar Australie. We wensen je enorm veel plezier en zullen je volgen op je reis! Genieten maar! dikke kus van ons

  • 12 November 2013 - 13:52

    Akke:

    Heerlijk Moniek om wat van je te lezen, want we denken veel aan jou! Veel plezier hè! xx

  • 12 November 2013 - 15:25

    Ivonne:

    hee moniek hoe gaat het daar in het verre australie??
    wat een onderneming geniet er van hoor...
    leuk om zo over je te lezen... en je ervaringen
    heb de link bij je moeder onder haar favorieten gezet..
    tot horens
    groetje ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: