The East Coast - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu The East Coast - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

The East Coast

Blijf op de hoogte en volg Moniek

27 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Mijn laatste verslag alweer..

Op 15 mei ben ik begonnen met de East Coast. Ik reis van plaats naar plaats met de Premier bus.

Het laatste gedeelte van mijn reis ben ik begonnen in Cairns. Ik ben daar 5 dagen gebleven om onder andere te duiken in het Great Barrier Reef!!! (zo gaaf en bijzonder om alles daar te zien! Tijdens het snorkelen zelfs Nemo nog gezien ;) ook kwam er een zeeschildpad en een enorme barracuda ons even gezelschap houden:)) en ben naar het regenwoud geweest. Een hele leuke stad :)
Daarna was Mission Beach aan de beurt. Een heel klein dorpje en het hostel lag in the middle of nowhere, maar heerlijk om lekker te relaxen.
De volgende stop was Townsville. In de stad zelf heb ik niets gezien of gedaan, maar vanaf daar vertrok de boot naar Magnetic Island. Toen ik zat te wachten op de boot, had ik 3 Duitse meisjes ontmoet. Ze gingen naar hetzelfde hostel. We hebben de 2 dagen samen leuke dingen gedaan, zoals dagje naar de zoo (een koala vastgehouden, ze stinken best wel! maar zijn wel schatig) en wilde walibi's gevoed. Ik ben hun later nog vaak tegen gekomen en hebben nog veel dingen samen gedaan.
Op 24 april kwam ik aan in Airlie Beach, het dorpje waar de boot voor de Whitsundays vandaan vertrekt. Het is een klein waar wel gezellig dorpje! De volgende dag hebben we beetje rondgelopen, geshopt en drank gehaald voor de boot. De 26e vertrok mijn boot, de New Horizon, om 2 dagen/2 nachten op het Great Barrier Reef te varen. Ik had gedacht dat iedereen elkaar al kende, maar dat viel mee en we hadden al snel een leuk groepje. Deze 2 dagen heb ik gesnorkeld, Whitehaven Beach gezien, veel gevaren, en lekker gechilt op de boot. 'S avonds lagen we in een baai en kwamen de drankspelletjes. De eerste avond kregen we zelfs nog gezelschap van dolfijnen. Echt super tijd!
Op 29 april vertrok ik weer met de bus naar het volgende plaatsje. Rainbow Beach it is. Vanuit dit dorpje (eigenlijk meer straat, haha) vertrok mijn tour naar Fraser Island. We zijn 2 dagen/2nachten gaan rondrijden met 4x4 auto's over het strand. Je zat in een groep van 8 en kreeg een 'eigen' auto. De tourguide reed voorop en gaf af en toe tips via de walky talky. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld dus dat was extra bijzonder :). We sliepen in tenten in een groot kamp en moesten zelf eten koken. Iedere auto had z'n eigen box met eten, een briefje met de recepten erop (je had van alles precies genoeg, dus je moest je aan het recept houden) en een koelbox voor de drank. Verder zijn we ook nog bij een strandduin en Lake Mckenzie geweest, wat een paradijs was dat! Echt genieten daar! Wederom weer een super leuke tour! :)
In de Noosa, wat mijn volgende stop was, heb ik samen met Darsey, Femke en Marco een dag een scooter gehuurd (die van Femke en mij was meer een fiets, haha. Hij had trappers en ging Max. 35 km/uur.) en een wandeling langs de kust gemaakt. Verder ben ik ook nog naar de Australian Zoo (Steve Irwin Zoo) geweest. In de bus had ik een Nederlands meisje leren kennen dus zijn we samen gegaan. Hele leuke zoo, weer eens wat anders dan in Nederland.
De volgende 3 plaatsjes, Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay heb ik niet heel veel speciaals gedaan. Het waren allemaal grote steden aan het strand. Dat was wel gaaf. In Byron Bay heb ik nog een dagtour naar Nimbin gedaan. Een hippiestad waar iedereen eigenlijk alleen heen gaat om drugs te halen ( dat moet je als Nederlander natuurlijk gezien hebben, haha). Verder had ik in Byron de kamer 2 nachten voor mezelf! Zo chil om na al die maanden weer een keer een kamer voor jezelf te hebben i.p.v. hem te moeten delen met 8 anderen ;).
Na Byron Bay ben ik naar Woolgoolga gegaan. Ik ben niet echt in het plaatsje geweest, maar alleen bij de busstop. Vanaf daar werd ik opgehaald voor mijn surfcamp. Toen ik aankwam dacht ik wel even, hoe ga ik dit 2 dagen overleven, maar het was echt fantastisch! Ik heb 2 lessen gehad en het ging best goed al zeg ik het zelf. Op het kamp hing ook een heel relaxt sfeertje. 'S ochtends lekker surfen en dan 's middags/ 's avonds bankhangen en films kijken. Echt super leuk!

En toen was ik alweer in Sydney. Op 19 mei kwam ik aan, daar waar het allemaal begon.. Ik ben daar 5 nachten geweest en ben toen vertrokken naar Singapore.
Mijn reis is zo ongelooflijk snel gegaan! Ik heb super leuke mensen ontmoet, fantastische dingen gezien / gedaan en hier en daar zelfs nog wat geleerd.

Op dit moment zit in in het hostel in Singapore te wachten tot mijn bus vertrekt naar het vliegveld. Nog 1 stop van een paar uur in Dubai en dan zit ik alweer in Amsterdam. Nu het zo dichtbij komt, wordt het ook wel weer leuk om alle familie en vrienden weer te zien.

Dikke kus Moniek

Ps. Ik vond het super leuk dat jullie mij op de hoogte hebben gehouden en af en toe een reactie hebben geplaatst. Bedankt! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2234
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: