The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

The Outback

Blijf op de hoogte en volg Moniek

16 April 2014 | Australië, Alice Springs

The Outback,


Zoals jullie al wisten vloog ik 2 april naar Darwin. Wauw, wat is het daar benauwd. Ik dacht dat het in Nederland benauwd kon zijn in de zomer, maar dat is niets vergeleken met Darwin.
Na de shuttlebus naar het hostel genomen te hebben, kwam ik aan in een heerlijke koude slaapkamer.
De volgende dag heb ik ,zover als dat mogelijk was, een beetje rondgelopen in de stad. Ik heb zo'n 2 uur lopen zoeken naar een strand. Ik had er wel een gevonden alleen daar mocht je niet op..
Onderweg ben ik nog wel een Australiër tegen gekomen die mij zijn hele levensverhaal vertelde haha, en nog een paar dronken boze aboriginals. Ik wist niet dat die zo irritant konden zijn ;).

De volgende dag vertrok mijn bus al vroeg voor mijn tour naar Litchfield en Kakadu national park. Ik wist niet of je je hele backpack mee mocht nemen of niet. Ik stond klaar met mijn hele backpack, maar je mocht alleen een kleine tas mee. Dus ik in alle haast die kleine inpakken (de helft vergeten natuurlijk), maar was nog op tijd :). Om 6 uur werden we opgehaald met een 4x4 wagen. Als eerst gingen we naar Litchfield. We zijn bij 2 watervallen gestopt waar je kon zwemmen en 1 waar je niet kon zwemmen vanwege krokodillen. Die avond sliepen we in tenten. Ik heb een tent met een Duits meisje gedeeld. Zij doet precies dezelfde tour als mij, dus dat is wel gezellig.
De 2e dag was wederom een vroegertje. Om 5 uur ging de wekker. Nadat we hadden ontbeten en de tenten hadden opgeruimd vertrokken we richting Kakadu National park. Eerst zijn we langs een gebied gegaan waar illustraties van aboriginals op de stenen waren getekend en daarna kwamen we na een klein stukje klimmen uit op een uitkijkpunt. Vanaf daar kon je over heel Kakadu heen kijken, super mooi! Hier is ook een scène uit de film Crocodile Dundee gefilmd. Later die dag hebben we nog een boot cruise gedaan op de yellow waters. Wederom een super mooi landschap en onderweg veel bijzondere dieren gezien waaronder een waterbuffelo en krokodillen.
Ook vandaag stonden we om 5 uur op. Het was alweer de laatste dag van de eerst 3-daagse tour. Na weer even gezwommen te hebben bij een waterval en een slang vastgehouden te hebben, begonnen we aan de terugreis naar Darwin.
De eerste tour zat er alweer op!

Na de eerste 3 dagen hadden we een dag 'vrij' in Darwin. Na weer een keer uitgeslapen te hebben hebben we vandaag helemaal niets gedaan. Svea en ik hebben samen met onze Engelse kamergenoten de hele dag in de kamer gezeten. Zo lekker met díe airco! :) Even een filmpje kijken, even kletsen, zo kom je de dag wel door ;)

Op 8 april begon de volgende tour. We gingen we van Darwin naar Alice Springs. Deze keer wel met de hele backpack haha.
Tim, onze tourguide, was super leuk. Het was zijn eerste keer dat hij deze tour deed en ondanks dat er onderweg helemaal niets te doen / zien was (op een paar pubs, zwembaden, meertjes en kale vlaktes na) was het een hele leuke tour! Zo kwamen we ook een pub tegen waar je dingen van jezelf op de muur mocht hangen (petten, bh's, rijbewijzen, vlaggen enz. ). En jawel, er hing een Friese vlag! :)
Buiten veel slapen, hebben we veel spelletjes gedaan, heel gezellig :).
Als afsluiter hebben we 10 april me de groep gegeten in Alice Springs. Een gezellige avond, maar helaas niet een latertje voor mij, de volgende dag moesten we weer 5 uur op.

11 april begon mijn laatste tour van mijn outback avontuur. We gingen als eerst naar de Uluru. Het was vandaag een beetje bewolkt, hierdoor was het iets kouder, ideaal als je midden in de outback zit. We zijn eerst naar een cultureel centrum gegaan, hier kreeg je wat meer te weten over de aboriginals en hun cultuur. Heel bijzonder om te zien/ horen wat voor ons not done is en voor hun de normaalste zaak van de wereld. Daarna hebben we een lunch gehad waarbij de dingo's het eten bijna van je bord zaten te kijken.
Als laatste hebben we die middag een klein stukje om de Uluru gelopen. Kate (onze tourguide) vertelde ons allemaal gewoontes en verhalen die aboriginals hadden bij de Uluru. Heel gaaf! Zo mocht je bijvoorbeeld op sommige stukken geen foto's maken (dan was het een mannengebied en mochten de vrouwen dat niet zien. Als er foto's werden gemaakt zijn ze bang dat door social media de vrouwen het te zien krijgen en dat is strafbaar) of als je hoort hoe ze elkaar straffen als ze bijvoorbeeld een regel hebben overtreden (ze krijgen een speer in hun been geworpen). In de avond hebben we de zonsondergang bij de Uluru gezien, super mooi!! :) We sliepen die nacht op een soort camping. Na heerlijke pasta bolognese met kangoeroe vlees gehad te hebben gingen we slapen in swags. Dat zijn een soort slaapzakken. Daar lagen we dan, in de outback in swags op een rijtje onder de sterren, zo gaaf!!
Dag 2 was wederom een vroegertje. Na het ontbijt kwamen we na een paar minuten lopen aan op het uitzichtpunt waar we de zonsopgang konden zien. Wederom was het bij de Uluru. Je zag het niet zo goed op de Uluru zelf, maar de zonsopgang was wel heel mooi.
Daarna zijn we naar Kata Tjuta gereden. Daar hebben we een wandeling van zo'n 3 uur gemaakt. We begonnen redelijk vroeg in de morgen omdat het anders te warm wordt. Zo mag je de wandeling niet maken na 11 uur en boven de 36 graden. Het was weer super mooi! Bijzonder stukje natuur!
Na de wandeling zijn we richting Kings Canyon gereden. Daar hebben we de nacht doorgebracht op een camping. Onderweg hebben we nog wat hout gesprokkeld voor een kampvuur. Kate kookte er zelfs op. Voor de nacht had je de keuze om in een tent te slapen of in een swag. Een swag natuurlijk ;). Na een gezellig kampvuur avondje met marshmallows gingen we slapen. Daar lag ik dan, aan het kampvuur in mijn swag onder duizenden sterren. Het echte outback gevoel! :)
Na de laatste keer vroeg opstaan reden we naar Kings Canyon. Ik had die avond mijn camera opgeladen maar waarschijnlijk niet goed uit gedaan, dus toen ik een foto wou maken was de accu leeg.. Super balen, maar gelukkig was er een meisje in de groep die mij haar foto's wel wilde geven :)
We hebben een wandeling gemaakt van zo'n 4 uur. Weer een super mooi en bijzonder stukje natuur!!
Na de wandeling begonnen we aan de weg terug. Zo'n 6 uur te gaan.
We hadden die avond afgesproken om nog met de hele groep te gaan eten. Een gezellige afsluiter! :)

En toen zat ook deze tour er alweer op..

Ik zit op dit moment het verslag te schrijven in het vliegtuig naar Cairns. Dan begint het grote avontuur aan de Oost kust en kan het bijkleuren beginnen ;)
Ook ga ik Manon weer zien. Ze zit in hetzelfde hostel en heeft 2 activiteiten heel toevallig op dezelfde dag als mij geboekt :).

Ik heb een app geïnstalleerd op mijn mobiel die aftelt hoeveel dagen in nog over heb. 41 om precies te zijn. Het gaat zo ongelooflijk snel!

Liefs,
Moniek




  • 16 April 2014 - 19:50

    Piet En Foekje:

    Hoi Moniek,

    wat een avontuur en prachtige foto's. Geniet nog maar lekker van de laatste weken, voor je het weet sta je weer op Schiphol. Zullen je ouders wel fijn vinden denk ik!! Lieve groeten van ons en een dikke kus.

  • 17 April 2014 - 08:01

    Mama:

    Lieverd, wederom een prachtig verslag. Wat maak jij veel mee. Bungeejumpen, slang vasthouden. Geweldig. Geniet ervan. Once in à lifetime. XXX mama.

  • 17 April 2014 - 10:11

    Merlin:

    Ik volg je nu al een tijdje en vind het super leuk om al je verhalen te lezen! Wil zelf ook gaan reizen, het liefst dezelfde route als jij hebt gedaan/ nog aan het doen bent.
    Wat ik mij nu af vraag is hoe je je reis bekostigt, wat je budget is geweest aan het begin van je reis en of je gelijk na je opleiding bent gegaan of eerst nog gewerkt hebt..

    Hoop dat je mijn vragen tussen alle leuke dingen aan de oostkust een keer zou willen beantwoorden:)
    Wens je nog een hele fijne reis!

    Merlin

  • 17 April 2014 - 10:11

    Merlin:

    Ik volg je nu al een tijdje en vind het super leuk om al je verhalen te lezen! Wil zelf ook gaan reizen, het liefst dezelfde route als jij hebt gedaan/ nog aan het doen bent.
    Wat ik mij nu af vraag is hoe je je reis bekostigt, wat je budget is geweest aan het begin van je reis en of je gelijk na je opleiding bent gegaan of eerst nog gewerkt hebt..

    Hoop dat je mijn vragen tussen alle leuke dingen aan de oostkust een keer zou willen beantwoorden:)
    Wens je nog een hele fijne reis!

    Merlin

  • 23 April 2014 - 13:35

    Mattie:

    hey mooie globe trotter,

    Wat een mooie reis verslagen/verhalen Moniek, wat fantastisch om zoveel dingen te kunnen zien en te doen en zo fijn dat je er ook nog van geniet(ha,ha)
    Jou tijd om weer naar huis te gaan kort al behoorlijk in,dus nog maar zoveel mogelijk doen. Jou mama zegt van" once in a lifetime " maar dit zal wel niet je enigste reis zijn!!!! na zoveel gezien te hebben smaakt het naar meer ;-) Lieve Moniek geniet nog van de laatste weken en wij zien er ook naar uit om je weer te zien en verhalen te horen. Kroep en kus.

  • 29 April 2014 - 05:54

    Moniek:

    Hoi Merlin,

    Heb je ook een email waar ik je op kan bereiken? dat gaat wat makkelijker ;)

    groetjes,
    Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2014

The East Coast

16 April 2014

The Outback

01 April 2014

Nieuw Zeeland!! :)

24 Februari 2014

Nieuw Zeeland!!!!

27 Januari 2014

Melbourne
Moniek

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 13627

Voorgaande reizen:

13 November 2006 - 14 Mei 2022

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: