Nieuw Zeeland!! :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland!! :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!! :)

Blijf op de hoogte en volg Moniek

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Na het grote avontuur in Nieuw Zeeland moet er natuurlijk een nieuw verslag komen, dus bij deze :)

Tim, Rutger en ik zijn 26 februari voor de laatste keer op stap geweest in Melbourne. Een geslaagd avondje, alleen jammer dat die dag erna ons vliegtuig om 8 uur vertrok en we dus al om 5 uur moesten vertrekken uit het hostel.
Op 27 februari vertrokken Rutger en ik naar Auckland. Bij de douane bleek dat mijn tas wel iets zwaarder was geworden, hij is nu 24 kg. Gelukkig had ik bagage tot 30 kg en dus was het geen probleem :) behalve voor mezelf dan, haha.
Na 3 uur vliegen kwamen we aan in Auckland. We hadden die middag / avond met Manon afgesproken. Super leuk om elkaar weer te zien en elkaars verhalen te horen. :)
De volgende dag kwam Tim aan en was het team compleet :)
Op 1 maart zou eigenlijk onze reis met de KiwiExperience (de busmaatachappij) beginnen. We stonden om 7 uur bepakt en bezakt op de bus te wachten. Toen de bus aankwam bleek dat we pas waren ingeboekt op 5 maart! Wij konden niet zo lang wachten, dan zouden we het niet redden om alles te doen. Na wat telefoontjes te hebben gepleegd, konden we de dag erna mee. 1 probleem opgelost, nog 1 te gaan. Een slaapplek. Omdat Bruce Springsteen in de stad was, waren alle hostel vol. Gelukkig hadden wij, net op tijd, een 2 persoons kamer gevonden waar ze een matras op de grond wilden leggen voor de 3e persoon. Omdat het een fout was van Peterpans, zijn we daar naar toe gegaan zodat zij onze nacht in het hostel zouden betalen.
Op 2 maart begon de reis dan echt. We hadden best wel een internationale bus. Er zaten Denen, Zweden, veel Engelsen en 3 Nederlanders in. :)
In het begin was het allemaal wat wennen, maar toen iedereen elkaar een beetje leerde kennen, was het super gezellig! Een hele leuke bus met een hele leuke chauffeur!
Het systeem is heel goed geregeld. De buschauffeur laat af en toe een clipboard door de bus gaan, waar je je kunt opgeven voor bepaalde activiteiten of voor accommodatie voor de komende nacht. Dan regelt hij verder alles, je hoeft alleen nog maar te betalen, haha.
Verder was het landschap echt fantastisch! Het ene moment rijd je midden in de bergen, dan door de weilanden met koeien en schapen, dan lijkt het wel een jungle en dan is het net een savanne, echt super gaaf om te zien.
Wij hebben ook zoveel geluk gehad met het weer! We hebben misschien 3 dagen regen gehad en een paar dagen bewolking, maar verder scheen de zon altijd! :) dus dat was extra genieten!
We hebben buiten veel dingen bekeken ook veel activiteiten gedaan. Omdat het weer zo goed was, is er niets afgelast en hebben we alles kunnen doen wat we hadden gepland.
- de Tongariro tocht ( een wandeling van zo'n 6/7 uur op een actieve vulkaan. We hadden enorm geluk met het weer en het uitzicht was waanzinnig! )
- Black Water Rafting ( eerst abseilend door een grot naar beneden, waar je vervolgens na een klein stukje lopen gaat tokkelen waardoor je allemaal lichtgevende wormpjes ziet, net een sterrenhemel!, daarna ga je met een opblaasbare band in het ijskoude water ronddobberen en later door de grot lopen en omhoog klimmen bij een waterval) het duurde 5 uur en begon om 7 uur 's ochtends. In het begin was het echt ijskoud, maar op een gegeven moment raak je aan de kou en het water gewend en dan is het echt genieten! :)
- Franz Josef Glacier Walk ( we zijn met een helikopter naar een gletsjer gebracht om daar 2 uur rond te gaan lopen. Je kreeg speciale schoenen en kleren). Weer hadden wij heel veel geluk, want de tour na ons werd afgelast.
- Dolfijnen cruise ( in het noordelijkste puntje van het noorder eiland hadden we een boottocht van zo'n 4/5 uur. Na lang varen zagen we eindelijk een groep dolfijnen. Ze waren echt heel groot en sprongen super hoog! Het zijn zulke mooie beesten! Helaas konden we er niet mee zwemmen omdat ze een kleintje hadden. )
- Milford Sound ( we kwamen na ongeveer 4 uur rijden aan in Milford Sound. We zijn daar op een boot gestapt en hebben een boottocht van 2 uur gemaakt door de fjorden. Zo'n mooie natuur! Als je het in het echt ziet, en je bekijkt je foto's later, is het echt een tegenvaller hoe die foto's eruit zien, haha. Tijdens het tochtje zagen we ook nog wat zeeleeuwen chillen op de rotsen, wel leuk om dat in het wild te zien ipv het dolfinarium, haha )
- Skydive in Lake Wanaka ( het is een van de mooiste (en duurste, haha) plekken in Nieuw Zeeland om een skydive te doen. Ik ben gesprongen van 15.000 ft, zo'n 4,5 km. Het was echt super gaaf om te doen! Ik heb foto's en een video gekocht, dus heb bewijs haha :))
- Ledge Swing in Queenstown ( je hangt aan een touw boven een soort ravijn waar je, als je aan een koord trekt, naar beneden valt. Dan val je naar beneden en is het net een schommel. Het was heel leuk om te doen, maar duurde veel te kort. )
- Nevis Bungyjump ( de 3na hoogste Bungyjump ter wereld, 134 meter. Het is een gondel boven een ravijn. We werden via een kabelbaantje naar de gondel gebracht. Voordat ik sprong, zag ik via het glas in de vloer de anderen springen. Heel gaaf! Het ging zo snel voorbij! Je sprong en voordat je het weet werd je weer omhoog getakeld. Super gave ervaring! )
Dit zijn de echt grote activiteiten die we hebben gedaan. Daarbuiten hebben we nog veel andere dingen gedaan en gezien. Het is echt zo'n mooi land!
Zo hebben we een keer in water gezeten dat natuurlijk werd verwarmd door een vulkaan. Hoe dichter je bij de waterval ging zitten hoe warmer het was. Je kon er niet onder staan, dat was zelfs te heet. Zo bijzonder!
Verder waren de hostels ook heel chill allemaal. De ene keer sliep je in een blokhut met uitzicht op de bergen en het meer, dan sliep je midden in de stad en dan weer in een hostel dat tussen 2 bergen lag en aan een riviertje.
De leukste stad waar we zijn geweest vond ik Queenstown. Deze stad ligt aan het water en is omringd door bergen. We zijn hier iets langer gebleven, omdat ons van te voren al was verteld dat het hier heel leuk zou zijn, o.a. om te stappen ;) Zo was er een bar waar alles was gemaakt van ijs. De stoelen, de glazen, de bar. Er stonden zelfs ijssculpturen :). Ook hebben we hier de wereldberoemde fergburger gehad. Die mochten we niet overslaan natuurlijk ;)

29 maart vloog ik weer van Auckland terug naar Melbourne. Toen zat het avontuur er echt op. Deze maand is echt heel snel gegaan, maar het was een onvergetelijke tijd. Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt en super gave dingen gezien / gedaan! Dit had ik niet willen missen en is zeker een hoogtepunt van mijn reis tot toe!
Op dit moment zit ik in het oude vertrouwde Melbourne. Toen ik hier aankwam voelde het echt een beetje als thuiskomen. Ik blijf hier in totaal 4 dagen. 2 april vlieg ik naar Darwin om vervolgens een 10-daagde reis naar Alice Springs (de outback) te doen. Daarna ga ik aan mijn trip aan de oostkust beginnen.

Veel liefs,
Moniek

• 01 April 2014 - 08:07

Mama:

Lieverd, wat een mooi verslag en een supergave foto's. XXX mama

• 01 April 2014 - 16:03

Perry:

Moniek, geweldig om je reisverslag te lezen en mooie foto's te zien.
    Zoals je wel vaker hoort; ik ben jaloers.
    Hele dikke knuffels en bedankt dat ik wat mee mag genieten van je mooie avontuur.

Gr. Perry

• 02 April 2014 - 09:35

Ivonne:

hey moniek wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! wat een spannende avonturen!
    ik hoop voor je mams dat ze het niet allemaal van tevoren heeft geweten hahaha
    wel een heel mooi verslag.. lekker genieten daar
    groetjes ivonne

• 02 April 2014 - 10:22

Alie:

Wow Moniek, wat een prachtig verslag en geweldige fotoos! Goed om te lezen dat jij zo aan het genieten bent!! Veel plezier en pas goed op jezelf (en dat doe je wel lees ik!), jeetje skydiven, bungyjumpen! Veel lieve groetjes van ons, wiebo, Alie, Anne en Renske.

• 02 April 2014 - 22:42

Akke:

Hey lieve Moniek,heerlijk om weer wat te lezen! En wat een geweldige foto's! Vandaag bij Robbert geweest, dan missen we je wel hoor! Zo stil ;-)! Maar je doet daar super spannende dingen om nooit te vergeten! Echt respect voor je! Wel heerlijk om je op skype te zien! Zo ver en dan zo dicht bij!! Geniet er nog maar lekker van daar!! Lieve groetjes van ons allemaal xxx

• 04 April 2014 - 16:57

Linda:

Hey, wat een gave dingen doe je en heb je allemaal al gedaan! Om jaloers op te worden. Echt heel gaaf. Leuk om weer wat van je gehoord te hebben. Heel veel plezier nog en lekker genieten.
    Nu nog ff lekker genieten van je dingen die je nog op je planning hebt staan voor dat je het weet moet je alweer terug naar huis. De tijd zal vliegen!
    Lieve groetjes Linda