Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Moniek Zwienen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Moniek

27 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Het is alweer even geleden dat ik een nieuw verslag geplaatst heb, dus tijd om jullie weer op de hoogte te brengen ;)

Na ons grote avontuur in Tasmanië hebben we een paar dagen in Melbourne rondgehangen en zijn toen met Thom en Daniël de Great Ocean Road gaan doen. Manon en ik hadden voor een goedkope prijsje een 5 persoons auto gehuurd voor 4 dagen. Laat ik het zo zeggen, het was een speciaal busje, haha. Nog even langs de supermarkt en de tank vol gooien en de rit kon beginnen. Het was meteen super gezellig. Lekker muziekje aan, mooi weer, leuk gezelschap, dit beloven leuke dagen te worden! We hebben die avond midden in het bos gestaan tussen de kangoeroes en papegaaien die bijna op je bord kwamen zitten. Na lekker gekookt te hebben, hebben we nog wat wijntjes gedronken en zijn toen gaan slapen. Manon en ik sliepen in de auto en Thom en Daniël op het dak.
De volgende dag was het super mooi weer! :) Om iets van 10 uur vertrokken we naar de volgende plaats. We reden de hele weg langs helder blauw water en witte stranden. Onderweg werd aangegeven waar mooie uitkijk punten waren en we hadden onze lonely planets met info, dus genoeg te zien. Zo zijn we o.a. naar de 12 apostelen en Londen bridge geweest en hebben we wilde koala's gezien. Ook hebben we even een foto gemaakt op het strand met een kerstmuts, leuk voor Facebook haha. Die avond hebben we op een betaalde camping gestaan. Na weer een wereldmaaltijd gehad te hebben, hebben we die avond wederom een lekker wijntje gehad en zijn toen gaan slapen.
Vannacht zijn Manon en ik nog wakker geworden, omdat we zo scheef lagen dat we naar beneden waren gegleden, haha.
De derde dag alweer. Vandaag zijn we naar Horsham gereden. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor mooi uitzicht en een leuke groepsfoto op het strand. Ook zijn we langs de gramphians gereden, een natuurpark. Alleen waren wij waarschijnlijk verkeerd gelopen, want na ongeveer 30 / 45 min. best steil omhoog lopen, hadden we wel een mooi uitzicht alleen was het niet het bekende uitzicht van de gramphians. Die avond stonden we weer op een betaalde camping en hebben we het avontuur lekker afgesloten met een barbecue en weer, haha, een wijntje.
De laatste nacht in de camper en we hadden eindelijk door hoe je moest liggen. Na nog een kopje koffie gedronken te hebben in de stad, hadden de jongens ons afgezet bij het treinstation. Vanuit daar ging de trein naar Adelaide. We hadden wel geluk, want de trein bleek achteraf maar 2 keer per week daar langs te komen om naar Adelaide te gaan. Na 5,5 uur waren we in Adelaide. We hadden in de lonely planet opgezocht waar hostels zaten en dus liepen we er zo heen. Wel zwaar hoor, zo lang lopen met zoveel kilo op je rug.
De volgende dag hebben we niet veel bijzonders gedaan. We waren kapot, dus na lekker uitgeslapen te hebben, zijn we even de stad in geweest.
In Adelaide waren we van plan te gaan werken op een boerderij, maar na meerdere pogingen hadden we dat opgegeven. Na ook geprobeerd te hebben bij een bar aan de slag te gaan, hadden we besloten om terug te gaan naar Melbourne. Hier zaten ook vrienden van ons, wel zo leuk met kerst en oud & nieuw.
Op 1e kerstdag kwamen we om 7 uur 's ochtends aan in Melbourne. In het hostel konden we meteen aanschuiven voor ontbijt, pancakes :) Gelukkig was onze kamer al klaar, zodat we nog een beetje konden slapen. We hadden er helemaal niet aan gedacht om eten te halen, dus zijn we maar naar de Mac Donald gegaan voor middageten. Heel bijzonder, 1e kerstdag in de Mac, haha. Daarna zijn we naar het park gegaan waar we hadden afgesproken met een vriend van Manon. Die avond wilden we nog op stap, alleen alles was dicht. Dan maar een biertje bij de plaatselijke kroeg.
2e kerstdag alweer! Dit was ongetwijfeld mijn meest saaie kerstdag ooit. Ik heb vandaag helemaal niets gedaan. Vanavond wilden we weer op stap, alleen weer konden we niets vinden, dus eindigden we weer in dezelfde kroeg.
Die dagen erna heb ik niet veel speciaal beleefd. We hadden van iemand de tip gekregen om te gaan fundraisen. Na een telefoontje gepleegd te hebben konden we 2 januari beginnen. We moesten geld ophalen voor animal rescue en 40% was voor ons.
31 December was alweer aangebroken! We hebben die dag zelf niets speciaals gedaan. Die avond zijn we met een groepje na we het park gegaan om vuurwerk te bekijken. Niemand steekt hier zelf vuurwerk af, het komt allemaal van de gebouwen. Wel super mooi, maar wel heel kort. Later die avond zijn we naar een park gegaan, maar daar aangekomen viel feest ons vies tegen en gingen we maar weer weg. Wel moesten we terug lopen omdat de trams allemaal vol waren en de taxi's ons voorbij reden.. Na zo'n 1,5 gelopen te hebben kwamen we geen club meer in, en een drankje doen werd hem ook niet meer. Dus toen zijn we om half 6 maar weer naar het hostel gegaan. Een hele bijzondere oud en nieuw dus.. ;)
Op 2 januari gingen we voor het eerst fundraisen. Nadat we info hadden gehad werden we allemaal alleen gedropt bij een supermarkt. Het enige wat ik de hele dag heb gedaan, 7 uur lang, is iedereen gedag zeggen, en dat voor $129! :) Toch vonden we de baan verschrikkelijk en die organisatie was ook niet helemaal zuiver, dus zijn we er na deze ene keer mee gestopt.
Bij Peterpans (reisorganisatie voor backpackers) hadden ze ons een baan aangeboden om voor hen te gaan promoten. We verdienden geen 'echt' geld maar travel money. Op zich maakt dat voor mij niet uit, ik heb het niet per se nodig voor eten of accommodatie, dus kan ik mooi werken voor mijn East Coast. Ook krijg ik korting op mijn accommodatie en krijg ik gratis tripjes! :) Ik werk van 12 tot 5, 5 dagen in de week en op woensdagavond nog in de bar van half 11 tot half 2 (maar krijg dubbel betaald). Eigenlijk is het werk in de bar meer een stap avond. We krijgen gratis drankjes en vaak gaan onze vrienden mee. Een hele leuke baan dus! Ik werk hier nu 3 weken en blijf hier nog zo'n 3/4 weken werken. Op dit moment zit ik dus een beetje 'vast'. Maar leuke dingen doen we nog wel hoor! Haha. Zo zijn we op 21 januari nog naar de Australian Open gegaan. Het stond helemaal niet in mijn planning, maar ik kon het toch niet laten schieten! We hebben de kwart finale mannen gezien! We hadden super goede plaatsen, zaten op de 2e rij, en het was een waanzinnige wedstrijd! We zijn zelfs nog een paar keer in beeld geweest. Verder kijken we veel wedstrijden op een plein met een groot scherm, heel gezellig. En gaan we af en toe naar het casino en op stap. Zo zijn we een paar dagen geleden nog naar een bar geweest op de 55e verdieping. Chique tent en heel duur, maar super mooi uitzicht! Melbourne is echt gezellig zo met zijn allen!
Verder gebeurd er hier niet heel veel bijzonders. Alleen is 3 dagen geleden het brandalarm af gegaan. Daar stonden we dan met zijn allen in de pyjama op straat. De politie, brandweer alles was er binnen een paar minuten. Iemand had het glas in geslagen, maar er was niets aan de hand. Ze dachten dat het iemand van onze groep was en dus werden er een paar van onze groep het hostel uit gezet. Ik en nog 4 anderen, mochten gelukkig blijven. Wel jammer dat de groep nu gescheiden is, maar we spreken vaak nog ergens af.
Ik ga trouwens ook naar Nieuw Zeeland. Het stond niet in mijn planning, maar ik hoor zulke leuke verhalen en zie mooie foto's, dus dat kan ik niet laten schieten. Er zijn 2 jongens met wie ik eind februari daar een maand ga reizen.

Zo ziet mijn leventje er hier dus uit ;)
Zijn jullie ook weer even op de hoogte! :)

Dikke kus vanuit Aussie!

Ps. Heb nog wat foto's van alles toegevoegd.